Richa Colorado, textile pants waterproof

Features 600D high-density nylon cordura Fixed breathable taffeta membrane (8000 mm... read more
from $ 221.19
Color:
Size: Size chart
ready for shipment: circa 3-5 days

Over 145,000 articles
and attractive offers
Worldwide shipping,
cost-effective
100 days return
and money back guarantee
Excellent
customer service

Article details

Richa Colorado, textile pants waterproof

Article No.: 11036161

Features
  • 600D high-density nylon cordura
  • Fixed breathable taffeta membrane (8000 mm water column)
  • Soft polymesh lining
  • D3O knee protectors, certified in accordance with prEN1621-1:2011 (Level 1)
  • Soft foam hip protector (non-certified) Contra Glide technology prevents saddle slipping
  • Detachable thermo liner allows riding in winter conditions
  • 2 storage pockets
  • Short connection zipper to attach to Richa jackets
  • Retro Reflex technology prints for extra visibility
  • Richa AVS zippers on the upper legs allowing ventilation
  • Adjustable waist by use of the velcro fasteners
  • Knee protection position can be adjusted

Material composition

outer garment: 100% nylon
membrane: 100% polyurethane
lining: 100% polyester
removable thermolining: 100% polyester

Customer reviews

5

Based on 1 review

You've had experience with the product?

Write your own review

Hose; Membran, Lüftung, Innenfutter TOP

Posted by 1 10.06.2019

Fit: Fällt aus wie angegeben

Ich hatte bereits die Jacke und habe jetzt die Hose dazu gekauft. Für rund 200 € bekommt man e... read more

Ich hatte bereits die Jacke und habe jetzt die Hose dazu gekauft. Für rund 200 € bekommt man echt ein Qualitätsprodukte. Die Farbeinsätze sind kräftig und in der Praxls auch gut zu sehen. Die Hose ist wasserdicht, auch nach 8 Stunden Dauerregen auf der Autobahn. Die Reißverschlüsse dichten gut ab. Der Sitz und Tragekomfort ist wirklich gut. Ich habe vorsorglich M52 bei Normal M50 genommen. Sie passt super. Das Innenfutter ist auch für Touren um die 5Grad C geeignet. Hüft- und Knieprotektoren sind dabei und sitzen gut in den Taschen. Meine Empfehlung.