Dainese Delta 3, leather pants perforated

All-new sports pants designed for agile comfort with our new Corsa knee sliders and and designed... read more
RRP $ 441.49$ 397.23
Color:
Size: Size chart

Over 145,000 articles
and attractive offers
Worldwide shipping,
cost-effective
100 days return
and money back guarantee
Excellent
customer service

Article details

Dainese Delta 3, leather pants perforated

Article No.: 11047993

All-new sports pants designed for agile comfort with our new Corsa knee sliders and and designed to match Dainese’s sport jacket range. Hip adjusters and S1 fabric with elasticated inserts ensure great fit and flexibility. While Tutu leather with perforated cooling zones (perforated version only) provides tough abrasion resistance: impacts protection is provided by certified hips and knees protectors. Included Pista knee sliders and suit-to-boot fastening system, complete a performance package with distinctive Dainese style in dedicated models for men and women.

Features
  • Interchangable knee sliders
  • Reflective inserts
Ergonomy
  • Double calf zip
  • Elasticated inserts
  • Hips adjustment
  • Inserts in elasticated fabric
  • Jacket-pants fastening system
  • Suit to boot fastening system
Material
  • S1 bielastic fabric
  • Tutu cowhide leather
Performance Shock
  • Composite protectors certified to EN 1621.1 Standard on knees
  • Pants certified to - Cat. II - 89/686/EEC Directive
  • Soft protectors certified to EN 1621.1 standard Level 2 on hips
Temperature
  • Nanofeel® liner with Silver ion treatment
  • Localized perforation

Material composition

outer garment: 100% Leather - inserts - 87% Nylon, 13% Elastane
lining: 100% Polyester - inserts: 84% Nylon, 16% Elastane

Customer reviews

4

Based on 2 reviews

You've had experience with the product?

Write your own review

Posted by 1 01.10.2018

Fit: Fällt aus wie angegeben

Gute Motorradhose

Gute Motorradhose

Gut , aber zu krass auf Racing getrimmt als auf Street

Posted by 1 28.03.2018

Fit: Fällt 1 Nummer kleiner aus

Hatte die Hose in Gr. 50 geordert , wenn man erstmal in der Hose drin ist vermittelt sie einem sc... read more

Hatte die Hose in Gr. 50 geordert , wenn man erstmal in der Hose drin ist vermittelt sie einem schon gute bis sehr gute Sicherheit. Allerdings war mir Gr. 50 am Verschluss vorne zu eng , wobei sie an der Seite und an der Rückseite eher etwas luftig ausfiel, trotz Weitenverstellung durch die seitlichen Schlaufen. Siekam mir irgendwie auch etwas zu lang vor und ich trage normal W32 L32 oder Gr. 48 bei Hosen, aber hier wollte es nicht so wirklich passen. Was mir nicht gefiel war der Verbindungsreißverschluss. Es ist ein kleiner YKK , damit fallen die meisten Jacken( die nicht von Dainese sind ) raus . Es gibt zwar wie ich jetzt weiß Adapterreißverschlüsse , aber zumindest ein Gegenstück zum Annähen an die Lieblingsjacke hätte man hier erwarten können. Habe die Jacke zurückgesendet und bin auf die Held Rocket 3 umgestiegen , diese passt perfekt bei Gr. 50 und kostet nachAufrüstung der Protektoren und Schleifer ggf. sogar noch etwas weniger. Dabei ist sie auch perforiert , hat zwei Verbindungsreißverschlüsse mit Gegenstück zum annähen und sitzt knackiger ohne zu kneifen und die Beinlänge stimmt auch. Dafür gibt es keine Hüftweitenverstellung ,aber die Passform überwiegt.